ШУУД: Л.Элдэв-Очир: Урагшаа шууд зардаг нүүрсийг 415 км зөөж улсыг хорлох шаардлага байна уу

МУ CONTENT

Шинэ мэдээ

Улс төр, Видео мэдээ

ШУУД: Л.Элдэв-Очир: Урагшаа шууд зардаг нүүрсийг 415 км зөөж улсыг хорлох шаардлага байна уу

 

Засгийн газрын өчигдрийн хуралдаанаар Тавантолгой-Гашуунсухайт, Тавантолгой-Зүүнбаян чиглэлд төмөр зам барих шийдвэр гаргасан. Энэ шийдвэр дээр УИХ-ын гишүүд өөр өөр байр суурьтай байна. Тухайлбал, УИХ-ын гишүүн, Байнгын хорооны дарга Л.Элдэв-Очир нарын гишүүд 280 сая доллар зарцуулаад орхисон овоолгоо ашигласны дараагаар дараа дараагийн төмөр замын асуудлыг ярих ёстой гэж үзэж байна. Тэрбээр, 

-. 1км төмөр замыг 1.2 сая ам.доллараар барих юм билээ. Жил бүрийнх нь ашгаар санхүүжүүлээд дуусгая гэж байгаа юм билээ. Бонд гаргая гэсэн. Хэн авах юм? 

Уул уурхай, хүнд үйлдвэрийн сайд Д.Сумъяабазар IPO хийнэ, зах зээлээс 3.5 тэрбум ам.доллар гаргана гээд байдаг. Хэн энийг авах юм бэ? Ашиг болж гарч ирсэн 800 хэдэн тэрбумыг нь хэзээ ашгаа өгөх нь мэдэгдэхгүй төмөр зам руу хийх гээд байна шүү дээ. Хамаг юмаа зэрэмдэглээд хаячихлаа. Нэг жорлонгийн нүх ухаад байж байхад мөнгө нь дууссан. Дараа нь мөнгө орж ирэнгүүт өмнөхөө бөглөлгүй, дахин нүх ухсан. Ингээд хоёр нүхтэй үлдсэн гэрийн эзэн шиг л байна. Ийм л байдал харагдаад, бухимдаад байна. Эдийн засгийн гацааж, маш том хорлон сүйтгэх ажиллагаа явуулж байна.  

Тавантолгой-Гашуунсухайтын эхний төмөр замын асуудлаа шийдчихвэл өөр олон асуудал шийдэгдэх боломжтой. Энд 10 тэрбум ам.долларын алдагдсан боломжийн асуудал яригдаж байна шд. Энэ замд 10 гаруй мянган машин техник, 14 мянган жолооч ажиллаж байна. 60 гаруй жолооч нас барсан. Энэ хүмүүсийн амийг төр засгаас нэхэж л таарна шүү дээ. Тэнд хар тамхи, биеэ үнэлэх, хулгай, хүн амь гээд олон болох, болохгүй хэрэг гарч байна. Иймд энэ хүмүүсийн асуудлыг шийдвэрлэмээр байна. Иймээс санаа зовоод байна. 

Мэдээж зүүн тийшээ төмөр зам тавилгүй яах вэ. Төмөр зам өртгөө нөхөхөд үнэхээр хэцүү. Урагшаа шууд гаргаад зарж болох нүүрсийг хажуу тийшээ 415 км зөөх шаардлага байна уу, үгүй юу. Улс төр бизнесийн салбарыг боомилж байна.  

-Сайншандын аж үйлдвэрийн цогцолбор бол залилангийн төсөл болчихлоо. Хойноос төмрийн хүдэр авчраад, боловсруулъя гэдэг санаа бол зөв. Харин байршил нь зөв үү? Бичиг цаасанд хэр хэмжээний мөнгө үрсэн бэ гэдэг нь асуудал байхгүй юу. Чойр гээд том зангилаа газарт төвлөрүүлэх боломжтой.   

-Би өнгөрсөн жил хамгийн их ашиг олсон УИХ-ын гишүүн болсон. Яагаад гэвэл би MCS группийн хувьцаагаа бусад хувь нийлүүлэгчдээ зарсан. Намайг зохион байгуулалттай гүтгэдэг 40 орчим хуурамч хаягаар намайг гүтгэдэг. 

Санал болгох

35 Сэтгэгдэл

  1. Монгол

    ЭНЭ ЭЛДЭВБУЗАР ТӨРИЙН ТӨМӨР ЗАМЫГ ГАЦААВАЛ БОЛЖ БАЙГАА НЬ ТЭР ЯАГААД ГЭВЭЛ УХАА ХУДАГИЙН ОРДЫГ ХУРААЛГАНА ГЭХЭЭС БААС НЬ ГООЖИХ ГЭЖ БАЙГАА ЮМ ШҮҮ БҮҮР

    1. Зочин

      Huraalgah huraalgahgui hamaa bhgui. Gol ni yamarch hereggui shiidver. Ehniiheegee bariagui bj

  2. Зочин

    ТӨРИЙН ТӨМӨР ЗАМ БАРИГДВАЛ УХАА ХУДАГИЙН НҮҮРС ҮНЭ БУУРАХ УЧРААС ИНГЭЖ БООЖ ҮХЭХЭЭС НААГУУР БАЙГАА ЮМ ДАА

    1. Зочин

      Une heveeree l bn erguu mini. Battulaga l chinii heregleh mongonoos chin humsalah yum yariad bn. Ehnii mungiig idetsen. Ter mongo chamd naaldsan bol neg nom iluu hudaldaj avaad uhaan suuh bailaa gej.

  3. Зочин

    МУУ ЛАЛАРЫН МСS ИЙН НОХОЙГ АЛЧИХ ХҮН ОЛОХ ЮМСАН

    1. Зочин

      Sda muu mongol ylna chud mini mongolin ard tumen ta narin esreh bga shu ta hed bol tsoohon shu helchiy Battulga huresukh metee avaad orosruga tonil

  4. Зочин

    яг үнэн эдийн засгийн шинэ алуурчид төржээ ----- сайн шанд баянтүмэн чиглэлд хэзээч төмөр зам барьж дачихгүй эээ

  5. Зочин

    Төрийн түшээ нэртэй иймхэн зүйлийг ойлгохгүй байгаа их хурлын гишүүдээр яадаг байна аа. Бушуухан буцааж татаач.Хувийн эрх ашгаа л бодож байна. Төмөр замаа яаралтай эхлүүлэх хэрэгтэй

  6. Зочин

    Л.Элдэв-Очир гишүүн төмөр замын талаар зөв л юм ярьж байна. Эрдэнэс Тавантолгой ХК-ийн ашгийн тодорхой хэсэг нь ард түмэн бидний өмч ш дээ. Миний, таны, та бүгдийн мөнгийг говьд овоолсон шороо болгохыг хэн нь ч гэсэн зөвшөөрөхгүй л байх.

    1. сониуч сонжооч

      Элдэв-Очир маш зѳв ѳнцгѳѳс нь харж, гашуун үнэнтэй нь буруу шийдвэрт эсэргүүцлээ илэрхийллээ!

  7. Иргэн

    Эхлээд гашуун сухайтын төмөр замыг яаралтай барихдаа хуучин хийж орхисон трассыг ан амьтан. ачаатай тэмээ гарах гарцуудыг заавал хийгээрэй. Ан амьтан.нутгийн малчдын нүүдлийг боймолсон ямарч судалгаагүй ажил болсон байналээ. Аливаа томоохон бүтээн байгуулалтын судалгаа дутуу дульмаг болвол гарах хохирол үүнээсээ олон аравдахин байх болно.Зүүн замыг барих гэж яарсаны хэрэггүй. Нүүрсийг Таван толгойд баяжуулах эрдэс ихтэй ус олдоно доо. Заавал цэвэр ус хэрэггүй. Төмрийн хүдрийг ч хаана барихаа дахин харж үзээрэй.

  8. Зочин

    ene yostoi ichdeggui buzariin luivarchin yumda elver ochir gej

  9. Мадуро

    ЕР НЬ ЦААШАА ГАРАХ НҮҮРСИЙГ НААШ НЬ ЗӨӨХ ЯМАР ХЭРЭГ БАЙГАА ЮМ БОЛ?

  10. tui mai

    Uh

  11. Зочин

    Төмөр замын хэрүүл хийж байх хооронд чинь нүүрс хэрэглээгүй үнэгүй болно шүү дуракуудаа

  12. ууртай монгол

    урд хил дээр байгаа нүүрсээ урагш нь л зарна урдах овоолсон шороогоо амь оруулаагүй байж өөр бас ямар тэнэг нь улсын мөнгө идэх гээд дэмий дэмий юм сэтгээд явдаг байнаа

  13. Zochin

    Одоо нүүрс тээвэрлэж байгаа 14000 машин урд талын авах хэмжээнд нь хангалттай зөөгөөд нийлүүлээд байна. Тэдний нөхцлийг сайжруулахад хэсэгхэн хугацаанд үүргээ биелүүлээд нийлүүлэх нүүрсээ нийлүүлээд байж дөнгөнө. Харин Зүүн баянтай холбочихвол Одоо гаргаж байгаагаас илүүг нь гаргах боломж бүрдэхийн хамт өөр нэгэн чиглэлд нүүрс гаргах анхны алхам нь бий болно. Бод доо та аль нь эхлээд ашигтай байна. Мэдээж гашуун сухайт руу барихгүй биш барина. 14000 машин хаачих вэ жилийн дараа нэг машин 100000 доллар гэхэд 14000 машины үнэ 1,4 тэрбум доллар. нэг машины ард 2 айл байгаа гэхэд 28000 айлын 112000 хүнийг гэнэт тэжээх ажлыг нь авчихад бас ямар байх вэ?????

    1. Зочин

      Ochij uzecheed yum bur daa. Tend chin zam bish tam

  14. Зочин

    MCS ch bn uu uls ch bn uu zov l shiidel oloh heregtei. Ehniihee bariagui bj dahin yamarch hereggui chiglelruu zam barih hereggui.

  15. зочин

    зүүн баян руу төмөр зам тавих нь маш зөв, монгол төрийн бодлого, хэн эсэргүүцэхийг нь харж ажиглах бүртгэх хэрэгтэй. урвагч нарын багцаа мэдэгдэнэ.

  16. Зочин

    Урагшаа шууд зам тавьбал манай төв трассын дагуухи хөгжил,хөрөнгө оруулалт ноль заанаа! Өөрөөр хэлбэл Гашуун сухайтруу 5-н толгойн нүүрс,Оюутолгойн зэс 2-л урсана өөр хөрөнгө оруулалт,хөгжил ноль. Харин зүүн тийш зам тавьбал 5-н толгой,Оюутолгой,Цагаансувраг,Зүүнбаян, Сайншанд бүгд зэрэг хөгжиж,энэ бүгд дээр хөрөнгө оруулалт ирэх болноо...

  17. Зочин

    zail chi

  18. Зочин

    Энэ бол төрийн бодлого алсаа харсан шийдвэр өнөө маргаашийн нүүрсний ашиг бидэнд сонин биш. 2 гарцтай болж байна бид нүүрсээ чөлөөтэй ашигтай санал тавьсан хүмүүсд зарна шүү дээ. Элдэвочир зөвхөн өөрийнхөө орлогыг л бодож суугаа луйварчин.

  19. Хуц

    Элдэвочир мсс ын төлөө ажиллана уу гэхээс эх орны төлөө ажиллахгүй

  20. Ганаа

    Энэ босоо чиглэлийн Тѳмѳр замаа хоёр гарцтай болгох нь зѳв шүү. Зүүнбаянгаар дамжуулаад Ханги Мандалын боомт хүртлэх тѳмѳр замаа хамгийн Түрүүнд тавих хэрэгтэй. Тэгвэл энэ тѳмѳр замаар бүхий л транзит тээвэр экспорт импортын ачаа явна. Гашуун сухайв бол зѳвхѳн нүүсний экспорт явагдан Нүүрс авахаа Хятадууд боливол хэнд ч хэрэггүй хог болно

  21. Ганаа

    Энэ босоо чиглэлийн Тѳмѳр замаа хоёр гарцтай болгох нь зѳв шүү. Зүүнбаянгаар дамжуулаад Ханги Мандалын боомт хүртлэх тѳмѳр замаа хамгийн Түрүүнд тавих хэрэгтэй. Тэгвэл энэ тѳмѳр замаар бүхий л транзит тээвэр экспорт импортын ачаа явна. Гашуун сухайв бол зѳвхѳн нүүсний экспорт явагдан Нүүрс авахаа Хятадууд боливол хэнд ч хэрэггүй хог болно

  22. хэрлэн

    За даа Ганцхан нүүрсэнд зориулж тѳмѳр зам тавиад болж байгаа юм уу. Нүүрс авахаа боливол яах вэ. Босоо чиглэлийн замаа хоёр гарцтай болгоххэрэгтэй дээ

  23. хэрлэн

    За даа Ганцхан нүүрсэнд зориулж тѳмѳр зам тавиад болж байгаа юм уу. Нүүрс авахаа боливол яах вэ. Босоо чиглэлийн замаа хоёр гарцтай болгоххэрэгтэй дээ

  24. Зочин

    Төмөр зам хэрэгтэй дан ганц хятад улс худалдан авах ёстой биш ш дээ. Хаашаа ч зам нээх нь буруу биш шүү.

  25. Зочин

    өмнөх 280 сая доллорын төмөр замаа дуусгаачээ. тэр замаа дуусгаагүй байж дахиад өөр тийш нь төмөр зам барина гээд байдаг чинь ямар учиртай юм бэ. Элдэв-очир гишүүн үнэн хэлсэн байна шд ээ

  26. Zorig

    Delxiid nuursee zarax alsin bodlogo n Tumur zam.china avaxgyi,xilee xaaxad bid nuursee zarax zax zeelgyi bolno.ted xyamd avch Baina da.tumur zam barix n zuv.

  27. Zorig

    Delxiid nuursee zarax alsin bodlogo n Tumur zam.china avaxgyi,xilee xaaxad bid nuursee zarax zax zeelgyi bolno.ted xyamd avch Baina da.tumur zam barix n zuv.

  28. Zorig

    Delxiid nuursee zarax alsin bodlogo n Tumur zam.china avaxgyi,xilee xaaxad bid nuursee zarax zax zeelgyi bolno.ted xyamd avch Baina da.tumur zam barix n zuv.

  29. Zorig

    Delxiid nuursee zarax alsin bodlogo n Tumur zam.china avaxgyi,xilee xaaxad bid nuursee zarax zax zeelgyi bolno.ted xyamd avch Baina da.tumur zam barix n zuv.

  30. Зам

    Дорнод руу, Хархорин руу, Баян-Өлгий рүү төмөр зам татаач ээ!!! Ашигт малтмалаар халаасаа түнтийлгэх биш хүн ардаа бодооч ээ.

Сэтгэгдэл үлдээх