Москва-Санкт-Петербург төмөр замын нээлт жинхэнэ үйл явдал болсон. Гэвч энгийн хүмүүс инновацийг ашиглах гэж яарсангүй. Аймшигтай чимээ шуугиан нь жинхэнэ айдас төрүүлэв. Төмөр замын тээврийг олон нийтэд сурталчлахын тулд зорчихыг үнэ төлбөргүй болгохоор шийдсэн. Мөн энэ арга хэмжээ нөлөөлсөн. Удалгүй галт тэрэг айхаа болив.
Цорын ганц харамсалтай зүйл бол Москвагаас Санкт-Петербург хүртэл үнэ төлбөргүй зорчих нь алс холын үед юм. Үйл ажиллагааны түүх богино настай байв. Төмөр замын холбогдох салбар нээгдсэнээс хойшхи эхний гурав хоногт л тийшээ, буцаж үнэгүй зорчих боломжтой болсон.
Орос, Европ дахь анхны галт тэргэнд төмөр зам холбогдсон хотуудын хүн амын 9 орчим хувь нь зорчих боломжтой байв. Өнөөдөр (мэдээжийн хэрэг, дунджаар) Орос хүн бүр жилд ойролцоогоор 9 удаа төмөр замаар явдаг. Мөн зочдын нийт тоо жилдээ 1.3 тэрбум хүнийг даваад удаж байна.
Дотоодын төмөр замуудын дотроос хамгийн гайхамшигтай нь Транссибирийн төмөр зам байсан бөгөөд хэвээр байна. Тэр олон статустай. Тухайлбал, энэ төмөр зам нь дэлхийн хамгийн урт төмөр зам гэдгээрээ алдартай. Транссиб нь 9438 км, замд 8 гаруй хоног байна. Маршрутын дагуу галт тэрэг 97 томоохон өртөөнд зогсож, олон жижиг буудлуудаар дамжин өнгөрдөг.
Транссиб дээр бас хагас зам бий. Москва, Владивостокыг холбосон төмөр замын яг голд байрлах станцыг ингэж нэрлэдэг. "Хагас"-аас хоёр хот хүртэлх зай ижил байна. Транссиб нь мөн хамгийн хүйтэн төмөр замд тооцогддог. Үүний нэг хэсэг нь цаг уурын бүсээр дамждаг бөгөөд энд -62˚С нь ердийн температур юм. Анхаарах зүйл: маршрутын хамгийн хүйтэн цэг нь хамгийн хойд хэсэгтэй давхцдаггүй.
Дэлхийн анхны зорчигч тээврийн галт тэрэг 33 км / цаг хурдтай явж байжээ. Хэсэг хугацааны дараа цагт 38, бүр 42 км хүртэл хурдлах боломжтой болсон. Орчин үеийн өндөр хурдны галт тэрэгнүүд 320-430 км / цаг хурдтай төмөр замаар явдаг. Туршилтын шинэлэг галт тэрэгнүүд 603 км / цаг хүртэл хурдлах чадвартай. Энэ нь эрдэмтэд, инженерүүдийн хэлснээр хязгаараас хол байна.
Орос дахь анхны ачааны төмөр зам ердөө 2 км урт байв. Тухайн үеийн шинжлэх ухаан, технологийн энэ гайхамшиг хөдөлсөн - та юу гэж бодож байна вэ? Морь татсан!
Төмөр замын түүхэн дэх хамгийн урт ачааны галт тэрэг дэлхийн өнцөг булан бүрт аялсан. Нэг нь ЗХУ-ын үед Урализ-Экибастуз руу нүүрс тээвэрлэдэг (их ч биш, бага ч биш - нэг аялалд 42,000 тонн). Галт тэрэг нь 440 вагоноос бүрдсэн байв. Тэдний нийт урт 6.5 километрээс давжээ.
Энэ рекордыг эвдсэн Өмнөд Африк... Энд 660 вагоны галт тэрэг замд орж ирэв. Тэдний нийт урт 7.3 км байв. Гэхдээ энэ туршилт нь Зөвлөлтийнхээс ялгаатай нь практик утгагүй байв. Зотон нь ачааллыг тэсвэрлэх чадваргүй байсан тул засвар хийхээр төмөр замыг удаан хугацаагаар хаах шаардлагатай болсон.
Галт тэргээр аялахаас айдаг уу? Магадгүй дараахь баримт нь энэ тээврийн талаархи таны хандлагыг өөрчлөхөд тань туслах болно. Төмөр замаар явах нь авто замаар явахаас 45 дахин аюулгүй байдаг. Галт тэргэнд осолдох эрсдэл нь машинтай харьцуулахад хамаагүй бага байдаг.
Та хамгийн дээд аюулгүй байдлын баталгааг хүсч байна уу? TCS операторыг сонгоно уу. Тэдний галт тэргэнд байрлах байршил, орчин үеийн техник хэрэгсэл нь аяллын үеэр аюулгүй байдал, тав тухыг хангадаг.
2006 онд Вакаяма мужид байдаг Японы төмөр замын компани зардлаа оновчтой болгохын тулд жижиг өртөөнд жижүүрээр цагийн ажилчдыг хөлсөлжээ. Шинэ ажилчдын нэг нь хэд хэдэн золбин муурыг асарч байсан бөгөөд удалгүй тэдний нэг болох Тама гэгчийг албан ёсоор станцын манаачаар томилохоор шийджээ. Түүний гол үүрэг бол зорчигчдыг брендийн малгайгаар угтан авах явдал байсан бөгөөд энэ тухай мэдээ нь тэдний урсгалыг эрс нэмэгдүүлсэн. Тамагийн томилгоо орон нутгийн эдийн засагт тэрбум гаруй иенийн хувь нэмэр оруулсан гэсэн тооцоо бий. Эдгээр гавьяаныхаа төлөө Тама гүйцэтгэх захирлаар дэвшиж, 2015 онд нас барах хүртлээ тус компанид ажилласан.
М.Мягмарсүрэн
Уншигч та сэтгэгдэл бичихдээ бусдын нэр төрд халдахгүй, ёс бус, бүдүүлэг үг хэллэг ашиглахгүй
байж, өөрийн болоод хүний үзэл бодлыг хүндэтгэнэ үү.